LCHF

Okej, Nu är det så att jag börjat lite smått på LCHF och denna gång fungerar det faktiskt ganska bra tycker jag.. Dock så har inte riktigt den "grumpy" jag kommit fram än som de säger ska göra när sockret börjar gå ut ur kroppen.. men kan vara för att jag är inne på min ca 4:e dag också. Men jag ser framåt och tänker inte ge upp än!
 
Det är ju inte direkt så att man tvingar i sig äcklig mat heller, LCHF består ju av god mat bara att man skippar pasta, ris, potatis och sådant som hom innehåller mycket kolhydrater. Det som jag mest är lite orolig över är att när man hamnar i "Ketos" så är det inte någon vacker "period" så man tydligen ska få en andedräkt som luktar aceton.. Men när det kommer lär väl märkas då ;)
 
 
Men jag kämpar på och anser mig vara en försökskanin men jag har vänner som har testat och de har gått ner 5 - 10 kg.. och det är ju inte direkt dåligt när man bara käkar fet och god mat :)
 
Vispad grädde med tinade hallon och blåbär.  
 
Det var ett tag sedan jag bloggade nu, den största anledningen är väl för att man har fullt upp som bara den. Har haft riktigt intensiva veckor med inlämningar VARJE vecka vilket gjort att man knappt hunnit med sitt eget liv, har även haft en hel veckas träff i ö-vik. Men förhoppningsvis lugnar det ner sig nu för en stund och man kan njuta lite av att det är halloween och höstlov. Dock så ska jag försöka få iväg de sista uppgifterna så snart som möjligt, iallafall denna vecka så kan man börja läsa böckerna lite smått i den andra kursen.
 
Sen så har man en könsmogen spillevink här hemma som går igenom en riktig jobbig tonårsperiod så jag och R pratar om att kastrera honom då det är BÄST för hans skull då han inte kommer känna samma behov av att springa efter brudar och känna att det är jobbigt. Men vi tränar varje dag på saker som han har glömt bort och som VI glömt bort. Det blir lätt så att man glömmer och "skiter" i träningen när man är så van men det är nu som man ska träna i den mån det går så det är mycket träning och godis som går åt :) Men kasteras det ska han så snart som möjligt..
 
Min könsmogna tonårsprins.
 
Men nu ska jag gå ut med min bajskorv på en långpromenad och sen så ska jag plugga resten av denna dag så länge som jag orkar!
 
 
Hej på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







RSS 2.0