Kanelbullar och Mobbning

Godkväll!
 
Idag har min söndag tillbringats med fina Evelina som är på besök i E s t o c k h o l m o och hon kom hit och vi bakade fina och riktigt goda kanelbullar. Skulle säga att de blev riktigt grymma! Så det var mycket trevligt att få lite socialt umgänge då man oftast bara sitter hemma och glor i böckerna eller skriver rapporter om saker man inte har någon aning om.. Men om exakt en vecka så ses vi igen då det är träff i Västernorrland igen!
 
 
 
 
Nu ska jag ta upp en sak som gör mig riktigt förbannad! Det här med mobbning är nog en stor diskussion i både bloggvärld och i sociala medier. Folk blir mobbade varje dag och ibland utav de som ska finnas där som stöd.. (t.ex. kamratstödjare)
 
I dagarna har vi kunnat läsa om Amanda Todd som tog sitt liv efter flera års mobbning.. Och nu är det världens uppståndelse kring detta, vilket jag verkligen tycker är bra! Men det som samtidigt gör mig så jävla arg pch förbannad är att människor, och nu pekar jag inte ut några verkligen inte.. men att människor inte skäms, det är inte nu de ska ge henne stöd det är inte nu hon ska kallas för vacker, beautiful, gourgeous o.s.v. Det är heller inte nu som hon ska vandra i en facebook storm där alla ger henne stöd och gör fina R.I.P bilder för det är försent.. Detta stöd skulle hon ha behövt när hon var vid liv, det är då människor skulle ha funnits där och hjälpt henne och kallat henne vacker och STÄLLT upp för henne. Jag tycker att det är riktigt skämmigt hur vi människor fungerar när det gäller detta, vi säger att vi är emot mobbning och orättvisor men ändå är vi så sjukt fega när andra behöver vår hjälp som mest för att vi är så rädda för att hamna i samma skit. Det har nämts förr men det ska nämnas igen.. Dokumentären DOX: BULLY ska verkligen visas i ALLA skolor med obligatorisk närvaro..
 
Ska det verkligen krävas ett liv innan världen vaknar?

Kommentarer
Postat av: Evelina

Bullarna blev ju super duper goda ;D Synd att det inte finns någon ugn i Ö-vik!

2012-10-17 @ 18:29:09
URL: http://inaess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







RSS 2.0