Bilder från USA.

Inatt hade jag en riktigt underbar dröm, att jag var i Detroit (den största staden i delstaten michigan USA) och luffade runt helt själv och tog vackra bilder åt på China Buffé och träffade folk från Kalmar. Så komiskt vad man kan drömma ibland :) Dock blev jag besviken när jag vaknade och insåg att jag fortfarande var i Sverige och inte kunde lägga ännu en USA resa på listan. Har varit i USA 4 gånger tror jag.. 3 gånger stannade jag i 2 veckor upp till en månad cirka och en gång bara "genompasserade" för att åka vidare till Costa Rica.
 

Bilder från USA, April, 2011
 
 
Detta är den gamla delen av Staden Rogers i delstaten Arkansas
 
 
 
Detta är en utav mina favorit "städer" i Arkansas och heter Eureka Springs och är en "hippie stad" med små pittoreska hus i alla möjliga färger, småbutiker m.m.
 
I Eureka Springs finns det också ett hotell som heter Cresent Hotel och sägs vara ett utav USA:s mest hemsökta hotell och det känns när man väl är inne i hotellet eftersom att det verkligen liknar
"the Shining"
 
Eureka Springs har också en egen "jesus staty" ..
 
Här kan man äta en utav de godaste hamburgarna jag någonsin ätit... Station Café
 
Såhär såg den ut..

 /Sofie
 

Kommentarer
Postat av: Linnea

så fina bilder!!

Svar: Tack så mycket! :D
colorbox.blogg.se

2012-10-07 @ 16:47:57
URL: http://thelinneajson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







RSS 2.0