Detox & Årets kock!

Ja, min kamp i LCHF fortsätter.. På något sätt så känner jag mig faktiskt mycket lättare på något sätt även om man trycker i sig feta ostar, grädde och bacon. Man håller sig mättare på lång sikt och får inte samma hungerkänsla som om man skulle äta en skål med makaroner som bara går in i kroppen och kommer ut som luft. Vill säga att man blir superhungrig 30 minuter senare..
 
LCHF känns verkligen som en kost som jag skulle kunna fortsätta med ett bra tag till, för egentligen vem behöver ris, pasta och potatis? Hade ju nästan lagt av med det och kört på fullkorn (som heller inte är bra egentligen) men mycket bättre än det vanliga vita riset. Men allt sådant har jag lagt av med och äter sallad och ost och creme fraiche istället.. :)
 
Min vanliga LCHF-frukost 2 mosade ägg med smör och majonäs + en delikatessknäcke med keso och kalkon.
 
Ja, kan också berätta den stora och härliga nyheten som jag lovade er häromdagen.. min blivande man HAR GÅTT VIDARE TILL SEMIFINALEN I ÅRETS KOCK 2013 och jag kan säga att jag är riktigt stolt över honom.. MEN vem skulle inte vara det om ens pojkvän, fästman, man gick vidare? Jag började gråta när han ringde och berättade att han gått vidare! Så om ca: 3 veckor är det tävling i Jönköping med de stora kockarna i juryn och förmodligen ska man få följa med och heja på :)
 
 
Grattis Älskling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







RSS 2.0