Studenten..

- I dessa dagar har jag tänkt ofta och mycket på de sista dagarna man bara gick runt och väntade i skolan, alla uppgifter var inlämnade och man gick bara till skolan för att man behövde få närvaro. Och jag kan sakna den tiden, och jag tänker ofta tillbaka till den dagen som jag tog studenten. Vi stog där innanför entren och var redo att springa ut, skolan hade anlitat ett "band" som spelade bongotrummor och när de började spela så visste vi att vi snart är nära slutet. Jag började gråta av lycka! Tillslut fick jag och min klass som blev lottade att springa ut först av alla studenter i skolan springa ut, ställa oss på en liten scen för att hitta familjen! När jag väl hittade dem började tårarna spruta och jag var världens lyckligaste! - SÅ ni som tar studenten snart gör det till ert bästa minne någonsin! För det kommer alldrig komma tillbaka, och häng inte läpp för att jobbmarknaden ser ut som den gör utan var lycklig över att skolan är slut och du är äntligen redo för nya äventyr och möjligheter i livet!


Får tårar i ögonen och pirr i magen av denna bild fortfarande även om det bara är få år sedan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







RSS 2.0