Plocka upp Bajset!

- En sak som jag blir SÅ irriterad över när jag är ute och går med min hund är att jag ser Bajs överallt. Bajs som kommit fram när snön är borta, bajs som gömmer sig bland lövhögar bajs bajs bajs. I denna blogg är vi INTE RÄDDA FÖR DET ORDET.

Men varför kan man inte plocka upp bajset efter sig? Som hundägare tycker jag att det är en självklarhet att man ska plocka upp efter sig. Okej om man glömmer en påse hemma som man ska plocka upp med, det har hänt mig också men om jag går samma runda igen så tar jag alltid med mig en extra och plockar upp det sedan. I mitt område så finns det en raksträcka på cirka 50 meter. För en kväll sedan bestämde jag och Robin att vi skulle räkna hur många bajshögar vi kunde hitta på den lilla sträckan. Vi kom upp i 42 stycken, 42 stycken som bara ligger där! Och det värsta är att i slutet av den sträckan så finns det en trappa där många skolbarn går varje dag.. Jag tycker att det är fantastiskt ÄCKLIGT!


SOM HUNDÄGARE ÄR DET ENS SKYLDIGHET ATT PLOCKA UPP EFTER SIN HUND! DET ÄR JU SOM OM DINA FÖRÄLDRAR SKULLE HA STRUNTAT I ATT TORKAT DIG I RUMPAN NÄR DU VAR LITEN!


Och nu menar jag självklar inte att ALLA hundägare gör det, men de som är så lata och inte orkar bry sig om att plocka upp efter sig bör faktiskt tänka om!


 

 

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







RSS 2.0