What to do..

-Gud vilken dålig svacka jag har hamnat i! Tycker allting bara känns skit, men man borde ju vara glad eftersom att våren är påväg och alla fina krokusar, skillor,blåsippor <-- ja tro det eller ej men det såg jag idag. Men tyvärr kan jag inte riktigt sätta fingret på varför jag känner mig så deppig, småless och ensam.. Jag börjar återigen tveka på om jag går rätt utbildning (fast jag vet innerst inne att det ÄR rätt) jag börjar väl förmodligen tänka på framtiden, när man inte har skolan längre och sitter där med en skuld hos CSN.. finns det några jobb? kommer man ha den förmågan att jobba som Grafisk produktionsledare? Är det DET jag vill?

Ni ser jag tänker för mycket.. Vilket jag alltid gör men nu är det extremt! Har även försökt träna bort tankarna, men när man kommer hem igen faller allting tillbaka.

Sen är man väl också ganska utmattad, stressen med skolan, stressen med vovven, stressen med hemmet. Jag kan lixom inte gör nånting utan att tänka på 100 saker samtidigt, jag är så sjukt rastlös på kvällarna då man egentligen vill ligga och dega i soffan. Men jag har abstinens på att göra nånting fast jag egentligen borde vila och ta det lugnt men jag kan inte.. Jag är så stressad över min hemmiljö, och där kan jag säga att det ÄR vovvens fel, fast han kan ju inte hjälpa det.. Men jag är så trött på att HELA tiden få torka upp Kiss och ibland Bajs även om det INTE är ofta.. såklart det händer en massa olyckor och det SKA det göra det är ju en del utav inlärningsprocessen men det är frustrerande när man har försökt visa 100 gånger för en liten valp vart han ska göra sina behov och ändå gör han det på de mest konstigaste ställerna (imorse bakom soffan och på en antennsladd) Man blir ju trött efter ett tag..

Men nu ska jag inte klanka ner på min älsklingskorv, han är mitt allra dyrbaraste och är så fruktansvärt lycklig över att jag har honom här hemma och det är ju som en liten bebis! Min Bebis!


Idag kan listan göras väldigt lång, men jag ska inte trötta ut er med min negativa inställning så därför ska jag bara ta upp en sista kort grej..

Är så jävla trött på att lärare INTE KAN SKRIVA EN UPPGIFT SOM MAN FÖRSTÅR! Känns som om de alldrig uppdaterar sina uppgiftsbeskrivningar.. Det är ju lixom 2012 nu INTE 2010..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







RSS 2.0