Måndag.

- Godmorgon på er! Då var det helt plötsligt MÅNDAG igen och idag är det inte vilken dag som helst.
Jag ska bland annat träffa Evelina och vi ska på ett "studiebesök" hos Digaloo, vilket är ett tryckeri som ligger i Stockholm.

Jag är väldigt förväntansfull, men också ganska nervös ;) känns typ som om man ska på en arbetsintervju, fast det är vi som ska intervjua dem :) Men det ska bli roligt och intressant också och se hur de jobbar. Efter det ska vi hem till mig och börja spåna på en huvudprocesskarta medans minnet är färskt. Man vet ju att man blir ganska glömsk när man har 1000 uppgifter att tänka på samtidigt..


I helgen var vi ute och firade lillebror, tänk 20 år redan! Vi drog iallafall till LOBBY, eller var det grodan sergel eller var det björn borg eller scala? Stället var lixom en omgjord butikslokal/genomgång/galleria till en nattklubb. Det var inte riktigt bra uttänkt.. dansgolvet låg mitt i "gången" där alla skulle gå förbi PLUS.. detta kan nog vara det värsta DE TOG 60 KRONOR för en 33cl Heineken.. Snacka om överpris!! Sen var det för mycket korvfest (killar) så de blev ju som tokiga när alla skulle ha samma tjejer och ville börja mucka gräl.. Så vi bestämde att det fick vara nog vid ungefär 02.30 (stället har öppet till 05.00) men lillebror var nöjd, så då var vi också nöjda.. + att det var -20 grader ute.. härligt! not!


Imorse var det ruggigt svårt att gå upp, svinkallt i hela lägenheten.. Det är verkligen så dåligt, vi har bott i denna lägenhet i 2 år nu och vi har alldrig haft en behaglig temperatur på vintern.. i detta rum som jag sitter i nu och skriver där kan det vara 15 grader.. förra året så låg det nere på 13 grader.. och detta har man ju påpekat flera gånger till ordförande men de vill väl slippa extra kostnader i föreningen. Men jag blir så trött på att man betalar dyr hyra där värme ska ingå.. så får man knappt någon värme alls.. elementen är varma till hälften och resten är kallt.. 2 element funkar knappt. Själv sitter de väl med grymt sköna och varma lägenheter.. Väggarna är knappast täta heller.. man kan känna kylan i sovrummet från väggen det typ "blåser" från väggarna. Nej usch jag blir så arg när jag tänker på det.. Jag får drömma om det huset jag och robin kollade på som hade en öppen spis.. ;)



Men nu tänkte jag fixa mitt hår, och läsa lite i processbaserad verksamhet och typografisk handbok!

 





Later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







RSS 2.0