Detta händer inte.

..eller jo vänta det var det som det precis gjorde, igår! Jag hade fixat den godaste marinaden man kan göra till en kyckling! Den innehöll citron, apelsintimjan, gräslök, persilja och salvia + en massa goda kryddor. Allt detta klippte jag ner i en skål och blandade ihop och hällde på kycklingen som skulle ligga och gotta sig ett par timmar. När det var dags att slänga in kycklingen i ugnen så inser jag det fasansfulla misstaget -jag hade råkat klippa ner ett hårstrå i marinaden! Det var utspritt i hela påsen och jag mår illa bara när jag tänker på det!


Ja, ni som känner mig VET att jag har fobi för hår i maten då det ligger en hel del historier bakom till varför jag inte klarar av att bara "peta" ut håret och äta vidare.

Så det var bara att skölja av kyckligen och göra en annan marinad.

En glad kyckling blev en ledsen kyckling!


Kommentarer
Postat av: Evelina

Ne, fan vad jobbigt. Jag förstår dej till fullo!

2012-08-18 @ 20:59:23
URL: http://inaess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







RSS 2.0