Risgrynsgröt.

-Sitter just nu med en skål risgrynsgröt som jag kokade för en stund sen! Och jag kan konstatera att det är så värt att vänta lite längre på att gröten ska bli klar än att köpa färgig risgrynsgröt på rulle.. SÅ mycket godare att koka egen.. Dessutom så vet man ju vad som är i gröten och inte en massa tillsatta ämnen för att det ska hållas fräscht!

Jag brukar tänka på det ibland hur mycket "E-nummer" som finns i färdigprodukterna som man köper. Men man har ingen aning om vad de betyder eller vad de står för. Man har ju hört att den röda färgen som används till att göra "racerbilar-godiset" kommer från en röd skalbagge. Snuskigt säger jag!


Detta är en akvarellmålning, typiskt en sådan jag har tråkigt dag så jag målar lite. Är dock inte färdig med det som med alla min andra målningar.. jag påbörjar och sen så tar min kreativitet slut och jag måste lägga det åt sidan.

 

Dock så har jag kommit på ett nytt projekt som jag ska sätta igång med snart! Och det kommer bli så fantastiskt bra! ;)

 

 

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







RSS 2.0