Ljuva Måndag.

- Jag tänkte för en stund skriva "Ljuva Söndag" men jag kom på mig själv och insåg att det faktiskt ÄR måndag idag. Denna vecka, och denna månad också, tänka sig!
Så vad har jag haft för mig idag då?

Jag vaknade tidigt, men gick inte upp förrän halv 9 och blev irriterad på mig själv. Jag har verkligen svårt för att gå upp på morgonen nu, dels för att det är så kallt i sovrummet men också för att det är mysigare att ligga kvar en stund, och veta att man kan somna om i 15 minuter. Tiden rann iallafall iväg, åt frukost i all hast och gjorde klart första uppgiften i Orginalproduktion dock är det lite finlir och korrektur sedan kan jag skicka in mitt arbete.

Sen åkte och och Mr. R iväg och tränade, för att tilläggas SÅ skönt! Körde verkligen på idag och intervallade en hel del.. gick ifrån gymmet med ett leende på läpparna. Efter det åkte vi till pappas jobb för att lämna sommardäcken till våran gamla bil som vi nu har Sålt! Vilket är helt underbart skönt! En kostnad mindre i månaden + att jag älskar vår nya bil mycket mer.. ;) skall även tilläggas att jag köpte kopiatorpapper som varit slut i över en månad och NYA linjaler, har suttit och mätt mina arbeten med en 15cm linjal och kan säga att det är bra om man investerar i en lång linjal!

- Nu ska jag berätta en riktigt jobbig grej som händer mig vädigt ofta.
Jag som har ett konstnärligt sinne älskar att rita, måla, kladda, kluttra u name it! Idéerna skapas i huvudet och jag ser framför mig HUR jag ska rita, måla. Men när det väl kommer till kritan (haha, ja krita) så stannar allting och jag vet inte hur jag ska få idén till pappret och det slutar med att jag skriver "bajs" över hela bilden och lägger ner pennan.. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att få fram det jag har i huvudet ner på pappret, och det är riktigt jobbigt, jag vill också bara kunna "flowa" och rita ner alla idéer problemfritt och det blir bra!

NÅGON som har ett bra tips på detta?

- Sen så har jag så sjukt mycket jag vill göra, skapa men jag hittar ingen tid till det eftersom att skolan är en riktig "pain in the ass" just nu. Och imorgon börjar jag jobba.. kanske bör jag strunta i de där 15 minuterna på morgonen och bara gå upp så man får någonting gjort. :)

Nej nu är det dags att kämpa vidare med uppgift 2!

Pic. Mine Camera. Sony QX230 Taken. Solna



Kyss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







RSS 2.0