Tiden går så fort.

Dagarna börjar bli kortare nu när mörkret faller på tidigare än vanligt. Värmen börjar att försvinna, varmare kläder ska plockas fram och sommarens körd börjar gå i graven. Skolan närmar sig med stormsteg och vi börjar det sista året på utbildningen. Det känns både underbart men samtidigt lite läskigt eftersom att arbetslivet står och knackar en på axeln. Jag ororar mig för framtiden, det gör jag! Varje dag tänker jag för mig själv om jag verkligen är inne på rätt spår, vad händer sedan, arbetslös, skulder upp över öronen. Det är mycket som kretsar i mitt lilla huvud! Men jag är väldigt taggad på att börja skolan också, det ska bli roligt och se vad det sista året har att erbjuda. Kanske kommer det där ögonblicket där man faktiskt inser att man är bra på det man gör, man kanske haffar den ultimata praktiken på en byrå som kommer hjälpa en in på arbetslivet vem vet? Jag som person ororar mig ganska mycket till och med för mycket ibland. Men sån har jag alltid varit och mycket sitter kvar efter min bedårande skoltid! Daglig mobbning ska jag inte säga, men utanförskap, hån, elakheter, påhopp m.m. Men jag har ju också blivit starkare jag klarar mig själv och jag bygger upp min framtid och jag ser fortfarande många av dessa som inte direkt var mina bästa vänner eller som de kallade sig själva "klassens coolingar" under skoltiden sitta på ICA dag ut och dag in utan att veta vad de ska göra med sina liv. Jag skrattar åt dem eftersom att det helvette som de utsatte mig för kommer att bita dem i rumpan när jag väl sitter där med världens bästa jobb och pengarna bara rullar in och jag är stolt över vad jag åstakommit! Det är bara denna orolighet som stör mig, jag tänker för mycket på framtiden istället för att tänka i nuet och bara inse att jag mår skitbra och allting kommer inte att hända på en gång utan bara ta EN sak i taget!
 
 
Press play, fast forward.

Kommentarer
Postat av: Evelina

Håller med dig, man måste tagga ner lite och inte stressa över framtiden. Bara ta det lite lugnt och njuta av nuet :D

2012-08-31 @ 18:18:37
URL: http://inaess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







RSS 2.0